Spørsmål og svar
Her finner du en oversikt over vanlige spørsmål og svar for deg som jobber i et boligbyggelag.
Hvordan vet jeg hvem mottar utsendelser?
Alle klienter, styremedlemmer og beboere synkes fra BBL Pivotal. Basert på klienttype og tildelte roller vil vi synkronisere endringer og oppdateringer i boligbyggelages database. Du kan se alle klienter, styremedlemmer og beboere ved å velge Boligselskaper i menyen inne i kontrollpanelet på Akademiet:
Vil de som har gjennomført kurs få ny invitasjon?
I all hovedsak, nei! Dersom man har gjennomført alle leksjoner i et kurs, vil man ikke få invitasjon neste gang det opprettes en utsendelse til det samme kurset. Vi loggfører automatisk hvem som gjennomfører hvert kurs ned til siste Slide i en leksjon. Derimot, hvis man for eksempel har gjennomført 8 av 10 leksjoner, så vil man motta den nye invitasjonen. De vil da kun få tilsendt invitasjon til de leksjonene de ikke har fullført.
Kan man melde seg av kurs?
Ja, i hver utsending vil deltagerne ha mulighet til å "melde seg av" et kurs. De vil da ikke motta flere e-poster for den aktuelle utsendingen. Denne knappen er tilgjengelig i alle e-poster som sendes ut gjennom en utsendingsprosess:
Kan man melde seg av alle utsendinger?
Ja, dersom man har reservert seg mot elektronisk kommunikasjon i Portalen/Min side, vil man ikke motta invitasjon til kurs. Man kan fortsatt gjennomføre kurs ved å logge seg inn via Portalen/Min side å klikke seg inn på Akademiet derfra - forutsatt at linken til Akademiet er aktivert i Portalen/Min side.
Man kan også melde beboere og styremedlemmer fra Akademiet. I kontrollpanelet, velg boligselskap hvor mottageren tilhører. Søk om personen og kryss av for "Avmeldt Akademiet" på pesonen det gjelder.
Hvordan får man tilgang til Akademiet?
Alle ansatte i BBL, styremedlemmer i boligselskap og beboere vil ha tilgang til Akademiet via sin BBLid.
Hvilken klienttype definerer selskapstypen?
Styreskolen er for Borettslag og Sameier. Som standard er følgende klienttyper definert som Borettslag: BRL. Følgende klienttyper er definert som Sameie: AS, BAS, ESS, TRS. Dersom ditt boligbyggelag har andre definisjoner, så ta kontakt med NBBL, så vil de endre dette for dere.