Spørsmål og svar

Her finner du en oversikt over vanlige spørsmål og svar for deg som jobber i et boligbyggelag.

Hvordan vet jeg hvem mottar utsendelser?

Alle klienter, styremedlemmer og beboere synkes fra BBL Pivotal. Basert på klienttype og tildelte roller vil vi synkronisere endringer og oppdateringer i boligbyggelages database. Du kan se alle klienter, styremedlemmer og beboere ved å velge Boligselskaper i menyen inne i kontrollpanelet på Akademiet:

Vil de som har gjennomført kurs få ny invitasjon?

I all hovedsak, nei! Dersom man har gjennomført alle leksjoner i et kurs, vil man ikke få invitasjon neste gang det opprettes en utsendelse til det samme kurset. Vi loggfører automatisk hvem som gjennomfører hvert kurs ned til siste Slide i en leksjon. Derimot, hvis man for eksempel har gjennomført 8 av 10 leksjoner, så vil man motta den nye invitasjonen. De vil da kun få tilsendt invitasjon til de leksjonene de ikke har fullført.

Kan man melde seg av kurs?

Ja, i hver utsending vil deltagerne ha mulighet til å "melde seg av" et kurs. De vil da ikke motta flere e-poster for den aktuelle utsendingen. Denne knappen er tilgjengelig i alle e-poster som sendes ut gjennom en utsendingsprosess:

Kan man melde seg av alle utsendinger?

Ja, dersom man har reservert seg mot elektronisk kommunikasjon i Portalen/Min side, vil man ikke motta invitasjon til kurs. Man kan fortsatt gjennomføre kurs ved å logge seg inn via Portalen/Min side å klikke seg inn på Akademiet derfra - forutsatt at linken til Akademiet er aktivert i Portalen/Min side.

Man kan også melde beboere og styremedlemmer fra Akademiet. I kontrollpanelet, velg boligselskap hvor mottageren tilhører. Søk om personen og kryss av for "Avmeldt Akademiet" på pesonen det gjelder.

Hvordan får man tilgang til Akademiet?

Alle ansatte i BBL, styremedlemmer i boligselskap og beboere vil ha tilgang til Akademiet via sin BBLid.

Hvilken klienttype definerer selskapstypen?

Styreskolen er for Borettslag og Sameier. Som standard er følgende klienttyper definert som Borettslag: BRL. Følgende klienttyper er definert som Sameie: AS, BAS, ESS, TRS. Dersom ditt boligbyggelag har andre definisjoner, så ta kontakt med NBBL, så vil de endre dette for dere.