Opprette utsendelse

I kontrollpanelet velger du Utsendinger fra hovemenyen:

Da får du oversikt over alle kursene i Akademiet. Klikk på det kurset du ønsker å lage en ny utsendelse for. Da vil du få en oversikt over alle utsendelser for det aktuelle kurset. Klikk på knappen "Ny utsending":

Du vil da få opp en pop-up hvor du angir navnet på utsendelsen. Dette er for internt bruk slik at du kan vite hvilken utsendelse dette er. Navngi den med for eksempel navn på kurset, hvem som skal motta, samt tidspunkt. For eksempel slik:

Klikk Neste for å komme videre til neste steg. Da blir utsendingen opprettet og du kommer til redigeringsvinduet for utsendelsen:

Detaljer om utsendelse er den første fanen du vil se. Her velger du hvem som er ansvarlig for utsendelsen, når utsendelsen skal starte, samt hvilke dager leksjoner skal sendes ut på. I tillegg kan du aktivere om du vil aktivere velkomstmelding og/eller purringer.

Så snart alle detaljer er fylt ut, klikk Lagre utkast

E-postmaler

Etter å ha lagret utkastet, kan du velge Fanen e-postmaler. Her kan du se hvordan de ferdig utfylte e-postmalene ser ut. Dersom du har aktivert Velkomstmail og Purringer, vil disse e-postmalene vises her:

Dersom du gjør noen endringer på e-postmalene, må du lagre utkastet igjen. E-postmalene består av flettefelt som vil erstattes med for eksempel boligselskapets navn, mottagers navn etc.

Mottakere

Den siste fanen som vises på en utsendelse er Mottakere. Her kan du se oversikt over alle boligselskap og antall mottakere per boligselskap. Så snart du er klar, kan du klikke på Klar til utsending:

Da er utsendingen klar, og følgende vil skje automatisk:

  1. Velkomstmailen sendes på oppgitt Startdato
  2. En leksjon fra kurset vil sendes ut på Utsendelsesdagene du har valgt.
  3. Purring vil sendes x antall dager etter siste leksjon er sendt.